top of page
  • Writer's pictureAles de paper

L'arbre generós


L'arbre generós

Títol: L'arbre generós


Autor i il·lustrador: Shel Silverstein


Traductora: Dolors Udina


Editorial i any de publicació: Kalandraka, 2015



 

SINOPSI


Un pomer i un nen comparteixen moments, juguen, s'estimen... L'arbre sempre hi és, a l'espera de tornar a trobar-se amb el petit, mentre que el nen creix, es fa gran i canvien les seves prioritats. Una història d'amistat entre un arbre i un nen que no et deixa indiferent.

 

VALORACIÓ


Tot i ser una història senzilla, narrada amb poques paraules i acompanyada d'il·lustracions minimalistes en blanc i negre, és un àlbum que va més enllà del que pots veure entre les pàgines. M'agrada molt passar-les i veure com l'arbre sempre hi és present, i el nen va i ve mentre creix i, de sobte, la seva relació canvia per sempre.


L'amistat entre els dos protagonistes segur que ha inspirat a persones d’arreu del món ja que l'àlbum ha estat traduït a més de 30 idiomes. Jo la vaig descobrir ja fa uns anys, però durant la meva estada a Hongria em va tornar a trobar a una petita llibreria de Budapest i no em vaig poder resistir (l’àlbum de la foto és la versió en hongarès).




REFLEXIONS


La generositat de l'arbre t'acompanya durant tota la narració, però ben mirat és una història trista. Quan la criatura es fa gran (tot i que l'arbre la segueix veient com un "nen", així l'anomena) ja no comparteix una relació d'igual a igual amb el pomer, tot el contrari. És per això que em fa pensar que l'àlbum també il·lustra de manera implícita la relació que els humans acostumem a establir amb la natura. Una relació de desequilibri i explotació. El creixement personal tant de l'arbre com de l'infant van agafats de la mà i és bonic quan finalment els interessos d'un i altre es troben a l'última pàgina del llibre.



Maria Milian Costa

33 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page